Digitalisering af advokatbranchen giver nye muligheder
Digitaliseringen i det danske samfund har de seneste år taget sit indtog i flere og flere brancher – især detailhandlen har omstillet sig til den stadig stigende digitalisering.
I dag er servicebranchen begyndt at følge med og digitaliseringen har ikke forbigået advokatbranchen, som endda kan drage fordel af at lade sig digitalisere.
Flere danske borgere søger i dag efter information online og søgen efter en specialiseret advokat er ingen undtagelse. Derfor er det en stor fordel for de danske advokatvirksomheder at være repræsenteret online. De danske borgere har nemlig travlt i hverdagen og derfor kan en digital advokat være en perfekt løsning for dem, der ikke har tid eller overskud til at køre frem og tilbage mellem hjem og advokatkontoret. Kontakten mellem advokaten og klienten kan dermed klares over eventuelle apps eller telefonisk uden de store transportomkostninger.
Især de små advokatvirksomheder kan med fordel lade sig digitalisere og øge deres tilstedeværelse online, da der dermed kan skabes mere aktivitet i virksomheden. Virksomhederne har mulighed for at fange flere klienter online i takt med de danske borgeres øgede tilstedeværelse og informationssøgning på nettet. Det betyder også, at advokaterne dermed ikke behøver at bosætte sig i de store danske byer, såsom København eller Aarhus, da kontakten mellem klient og advokat kan klares online.
Digitalisering skaber overblik
En digitalisering i advokatbranchen skaber ikke kun overblik for advokaterne, men også for klienterne, som nemt og hurtigt kan søge den nødvendige information online. Klienterne har i forbindelse med digitaliseringen også mulighed for at indhente flere tilbud fra forskellige advokatvirksomheder og dermed sikre sig den bedst mulige pris og service.
Advokatvirksomhederne kan med deres annoncering på nettet fange mange flere kunder end de hidtil har gjort. Virksomhederne kan nemlig, ved hjælp af online og specialiseret tilstedeværelse, få overblik over hvad potentielle kunder har af krav til forskellige ydelser og information herom. På den måde kan advokatvirksomhederne tilpasse deres online annoncering til de forskellige ydelser, de tilbyder og dermed ramme langt flere kunder end før.
NEMADVOKAT som forløbere i den digitale udvikling
Hos advokatfirmaet NEMADVOKAT i Glostrup har man altid haft fokus på digitalisering og ønsket er at udfordre den klassiske måde at drive advokatvirksomhed på.
NEMADVOKAT er forløbere i den digitale udvikling og har udnyttet digitalisering, således at klienter kan få et nemt og trygt online sagsforløb til en fair pris.
Hvordan bruger NEMADVOKAT digitaliseringen?
Hos NEMADVOKAT arbejdes der ud fra et grundprincip om at yde kompetent rådgivning og kunne tilbyde klienter en fair pris.
De har taget digitaliseringen til sig og udnyttet den, så deres klienter kan få et nemt og overskueligt sagsforløb. Blandt andet ved udviklingen af NEMBLIK. Derudover har NEMADVOKAT grundet digitaliseringen kunne effektivisere deres interne processer ved blandt andet at udvikle deres digitale platform NEMBLIK.
NEMBLIK er klienternes mulighed for at følge deres sagsforløb døgnet rundt og eventuelt se sagens dokumenter. På grund af NEMADVOKATs tilstedeværelse online, kan klienterne få kompetent advokathjælp hvor end de befinder sig i landet.
Hvad betyder det for dig som klient?
Med NEMADVOKATs digitale rådgivning kan du som klient sikre dig et trygt, enkelt og juridisk korrekt forløb. Du kan via NEMBLIK tilgå dine sagsdokumenter når det passer dig og se hvilke opgaver din personlige rådgiver er i gang med og hvilke, der ikke er påbegyndt. Dermed kan du få det fulde overblik over din sag og har du spørgsmål, kan du enten ringe, sende en mail eller chatte med din rådgiver via NEMBLIK nemt og hurtigt.