Markedsføring af alkohol
Markedsføring af alkhol: Alkohol på ikke markedsføres på samme måde, som mange andre ting. Eksempelvis må markedsføring af drikkelse som indeholder alkohol ikke direkte eller indirekte implicere, at det medfører succes. Der tages endvidere også yderligere hensyn til børn og unge. De specifikke regler for markedsføring af alkoholdige drikkevarer overfor børn og unge følger af markedsføringslovens § 11, stk. 2.
Heraf er der altså skærpede regler for markedsføring af alt fra vodka til lø & vin.
Brugen af ordet analogi
- Sætning: De ville markedsføre deres portvin Kopke Colheita, men skulle lige tænke sig om en ekstra gang grundet dansk lovgivning.
- Sætning: De markedsførste øl hårdt ud mod børn og unge og fik en bøde
- Sætning: De markedsførte gin og tonic som drink meget hårdt mod børn og unge. De argumenterede for, at det var tonic de markedsførte, men da gin også var i indholdet blev dette argument ikke accepteret.